Wednesday, November 5, 2014

TURBO is working

Assalamualaikum dan salam hormat semua.

Turbo is working? Apa yang TURBO buat? Kalau sesiapa yang dah baca post Aku sebelum ini, mereka akan tahu yang TURBO ni nama kambing jantan untuk kandang aku.

Berdasarkan pemerhatian aku yang agak terhad dan report daripada staff aku, sejak kami mulakan gembala, TURBO semakin galak. Mungkin kerana banyak berjalan dan berlari membuatkan dia semakin sehat dan fit. Macam manusia juga, kalau kita tak ada bersenam, badan ni rasa longlai je, kemahuan sex pun kurang.  Rasa LEMAU.

Lagipun dengan lepas meragut, TURBO bebas untuk makan pucuk rumput/daun yang dia suka. Buat dia happy, buat dia feel free. Itulah kelebihan yang Allah sengaja sorokkan daripada kita supaya kita memerhati, mengkaji dan seterusnya dapat aplikasi dalam sistem pembiakan kambing kita. Biarkan mereka bebas, biarkan mereka pijak bumi, biarkan mereka berlari, agar lebih biak kambing kambing kita nanti. Itulah sunnah nabi nabi dan rasul rasul. Semuanya menggembala untuk membiakkan kambing. Kenapa kita harus ragu ragu lagi.

TURBO telah membuktikan kepada kami bahawa tidak sia-sia Aku jadikan dia pejantan primer. Dan waktu paling aktif untuk TURBO ialah waktu malam. WOW! Malam. Mungkin betul la kata alwi, kambing jantan dia aktif waktu malam. Kenapa? Korang boleh baca di sini. Di kandang Aku memang gelap (sengaja aku x masukkan elektrik). Hanya ada lampu daripada rumah pekerja. Waktu malam juga kandang aku memang sunyi. Jadi waktu ini TURBO gunakan sebaik mungkin untuk bekerja. Lantaklah, asalkan bahagia. Biarlah benih TURBO terus berkembang biak di kandang aku dengan kadar yang pantas. Cepat aku boleh dapat hasil.

Go TURBO! Go TURBO! Go TURBO!

3 comments:

  1. memang logik kat situ. bila masa tido terang benderang, memang payah lelap... payah..

    ReplyDelete
  2. Tuan Asan, memang betul. Kalau terang benderang kita nak tido mmg susah.Nak main lagi sudah. Haha

    ReplyDelete