Saturday, December 6, 2014

ALWI IN THE HOUSE

Assalamualaikum semua.

"Sesiapa yang berkelapangan pada hari Sabtu ni 29/11, jemputlah datang ke kampung aku di Bagan Datoh. Anak sedara aku kawin"

Itulah ayat yang aku guna masa dok chatting di whatApps dengan kawan kawan aku. Jemputan aku itu telah membuka hati Alwi, seorang rakan penternak yang selalu aku jadikan rujukan dan sumber aspirasi dalam memulakan ternakan kambing ni.

Dan tak sangka jemputan aku disahut.. Hari Sabtu pagi, pukul 11.30 am dapat call dari Alwi.. " Aku dah kat Langkap ni, berapa jauh lagi dari tempat kau." Wahhhh.. ini sangat baik.. macam mimpi. Selalu dalam alam maya. Ini meet in person terus. Aku terus bagi arah nak ke rumah aku...

Dah sampai Alwi ke Bagan Datoh.. Jemput makan dulu.. Kasi tank full dulu baru cerita lain. Tapi aku minta maaf jugala kat Alwi sebab tak dapat nak layan betul betul.. orang ramai .. so kena divide attention. Lepas makan kebetulan mertua aku nak melawat kandang ( aku menantu sulung and satu satunya menantu lelaki, maka mertua  memang bagi full support ). Beraraklah kami menuju ke kandang. Lecah sekit sebab baru lepas hujan pagi tu..Sorryla gambar tak ada sebab masa tu hp bateri kiok.

Alwi banyak jugakla ambil gambar.. so nak tengok gambar sila refer ke blog Alwi hehehehe...Aku ambil peluang la tanya macam macam.. ini kira 1st time rakan gembala datang melawat.. dah tu yang paling senior dari segi pengalaman dalam group wassup aku.. Macam mentor datang melawat jugakla. Cuma masa agak terhad. aku nak tanya lebih lebih pun segan. Maklumla baru jumpa. Insha Allah aku akan pergi ke kandang Alwi nanti. Masa tu aku tanya kat dia habis habis....bolehkan Alwi?

Bersama keluarga mentua dan anak anak sedara aku yang syok mengejar kambing dan Alwi ..seronok juga bersembang dalam kandang kambing hehehhee.. macam kena letak pangkin aje.

Ada dalam sejam jugakla lawatan Alwi.. Terima kasih bebanyak kerana sudi datang melawat. Aku budak baru belajar. So kedatangan Alwi betul betul dihargai. Bagi semangat kat aku.

Kepada rakan rakan, kalau ada kesempatan sila la jenguk ke kandang aku di Bagan Datoh...You are alway welcome.....

1 comment:

  1. Terima kasih bro atas layanan baik. Nanti ada masa dan kesempatan, kita jumpa lagi.

    ReplyDelete